wydruk artystyczny, papier Fujifilm; 40 x 50 cm (każda).
Krzysztof Wodiczko, artysta inżynier, w latach 70. XX wieku związany
z poznańskim środowiskiem artystycznym galerii Akumulatory oraz warszawskim
galerii Foksal. W latach 60. XX wieku studiował wzornictwo przemysłowe
w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Następnie został projektantem
w Zakładach Zjednoczenia Przemysłu Elektronicznego „Unitra” oraz
Polskich Zakładach Optycznych w Warszawie. W tym samym czasie nauczał
również na Wydziale Mechaniki Precyzyjnej na Politechnice Warszawskiej.
W swojej twórczości we wnikliwy sposób łączy technologie i sztukę. Jego projekty
i projekcje posiadają również szeroki wydźwięk społeczny. W 1991 roku
Wodiczko zaprojektował „Poliscar” mobilny wehikuł dla ludzi dotkniętych
bezdomnością. Tym razem instrument powstał by zwiększyć ich poczucie
bezpieczeństwa, rozwinąć poczucie więzi społecznej i kulturowej oraz zachęcić
ich do bycia aktywnymi obywatelami. Tworzone przez Krzysztofa
Wodiczkę obiekty, nazywane instrumentami, mają m.in. pomagać w komunikacji
międzyludzkiej. Jednym z nich jest na przykład „Laska tłumacz”
(1994), dzięki której za pośrednictwem zamontowanego w niej ekranu
i głośników, imigranci mogą komunikować się i przełamać poczucie izolacji.
Temat migracji jest bliski artyście, podjął go również w projekcji „Goście”
prezentowanej w 2009 roku w Pawilonie Polskim podczas Biennale Sztuki
w Wenecji. Innym społeczno-politycznymi zagadnieniem poruszanym przez
projektanta jest wojna. Temat ten został podjęty w projekcjach z 2010 roku
„Weterani wojenni”. W 2014 roku, na łamach magazynu „Szum”, ukazał się
jego manifest „Awangarda transformatywna. Manifest teraźniejszości”,
podsumowujący jego myśl artystyczną.
हाल ही में देखी गई
लॉट लिस्ट देखने के लिए कृपया लॉग इन करें
पसंदीदा
लॉट लिस्ट देखने के लिए कृपया लॉग इन करें